Afkoelingsperiode
Wij doen er alles aan om uw bestelling naar tevredenheid uit te voeren. Mocht u toch af willen zien van uw aankoop, kan dat binnen 14 dagen na aankoop. Dit is de zogenaamde afkoelingsperiode. Deze periode gaat in op de dag dat het pakket door of namens u in ontvangst is genomen. Voor retourzending kunt u onze retourprocedure hanteren.
Wat te doen in de volgende situaties:
U heeft helaas een verkeerd artikel besteld:
Ondanks het zoeksysteem op printer type of cartridge nummer, kan het voorkomen dat u onverhoopt een verkeerd artikel heeft besteld.
U kunt onze retourprocedure hanteren.
U heeft een verkeerd artikel ontvangen of uw zending is niet compleet:
Controleer na ontvangst altijd of uw zending compleet en correct is. Mocht er een verkeerd artikel geleverd zijn of een artikel ontbreken, kunt u dit melden bij de klantenservice.
Wij zorgen er dan voor dat wij onze fout zo spoedig mogelijk herstellen.
U heeft een defect artikel ontvangen:
Als u een defect artikel heeft ontvangen, kunt u onze retourprocedure hanteren.
Retourprocedure:
Voor een retourzending kunt u de volgende procedure hanteren:
- Vraag binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling een RET-nummer aan.
- Vul hiervoor het retour formulier compleet in en stuur deze naar klantenservice@eurotoner.nl
- De bestelling dient zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na het toekennen van het RET-nummer retour gestuurd te worden.
- De verpakking van printersupplies is belangrijk. Deze producten dienen daarom onaangebroken, in originele verpakking en onbeschadigd te zijn. Kijk voor meer informatie bij de praktijkvoorbeelden. Indien een verpakking toch beschadigd is, kan EuroToner.nl er voor kiezen het product deels te vergoeden.
- Schrijf geen teksten en plak geen stickers of plakband op de verpakking.
- Verpak de retourartikelen in een omdoos om beschadiging tijdens transport tegen te gaan.
- De retourzending dient voldoende gefrankeerd te worden.
- Op de retourzending dient duidelijk het RET-nummer vermeld te staan.
- De consument draagt het risico voor een retourzending. Wij adviseren daarom om het pakket aangetekend te verzenden en het verzendbewijs te bewaren, zodat u een eventuele vermissing kunt claimen bij uw vervoerder.
- Aangebroken of beschadigde verbruiksartikelen zoals cartridges en toners.
- Artikelen die in opdracht van de koper zijn vervaardigd.
- Artikelen anders gekocht dan via de postorder.
Praktijkvoorbeelden
Printersupplies zijn artikelen die na opening beperkt houdbaar zijn en kunnen gevoelig zijn voor stof, vingerafdrukken en (zon)licht. De verpakking van een cartridge of toner is daarom belangrijk voor de houdbaarheid en kwaliteit van het product. Artikelen zijn hierdoor vaak verzegeld, vacuüm verpakt of verpakt in stof/lichtdicht materiaal. Dit soort verpakkingen zijn na het openen niet meer te herstellen.
Voorbeeld retourrecht printersupplies:
Wat kan niet?
U bestelt een verbruiksartikel voor uw printer, u pakt deze uit en bij de installatie komt u er achter dat het artikel niet past.
Het artikel blijkt niet voor uw printer geschikt te zijn. Omdat het artikel volledig is uitgepakt, is deze onverkoopbaar en vervalt het recht op retour.
Wat kan dan wel?
Uitpakken van dit product is niet nodig om de juistheid te controleren. Op de verpakking van een artikel staat altijd het unieke nummer, vaak het soort product en voor welke printers het artikel geschikt is. Het nummer van het artikel kunt u controleren op het oude (lege) artikel. Via de zoekfunctie op de website, in de handleiding van uw printer of bij onze klantenservice. Hiermee kunt u eenvoudig controleren of dit het juiste artikel is en is opening van de verpakking niet nodig. Een verkeerd besteld artikel in een gesloten verpakking valt wel gewoon onder het retourrecht.
Heeft u vragen over het retourneren van producten? Neem dan contact op met de klantenservice.