Garantietermijn
Op ieder product zit standaard een wettelijke garantie. Daarnaast verlenen wij per productcategorie de volgende specifieke garantie:
Huismerk printersupplies:
Bij EuroToner.nl ontvangt u 24 maanden garantie op gebreken van printersupplies.
Papiersoorten:
Bij EuroToner ontvangt u een gegarandeerde probleemloze verwerking.
Gereviseerde Printers:
Gereviseerde printers hebben een afwijkende garantieprocedure. Printers hebben standaard 3 maanden carry-in garantie, tenzij anders aangegeven. In sommige gevallen zit er nog een zogenoemde HP Care Pack op de machine, wat inhoud dat de garantie nog via HP loopt.
Nieuwe Printers:
Nieuwe printers hebben een afwijkende garantieprocedure. De garantieafhandeling van printers gaat rechtstreeks via de servicepartner van het desbetreffende merk. De procedure verstrekken wij u per e-mail.
Garantieprocedure:
Het is vervelend als een artikel niet of niet naar behoren functioneert. Volg altijd de gebruiksaanwijzing op de verpakking en raadpleeg ook de handleiding van uw printer voor eventuele probleemoplossingen. Als een artikel direct na ontvangst niet goed functioneert, dient u dit aan ons zo snel mogelijk kenbaar te maken. Neem in dit geval contact op met onze klantenservice voor een oplossing. Mocht het artikel toch defect blijken, zullen wij altijd een oplossing voorstellen.
Volg de volgende stappen als u een artikel naar ons wilt versturen voor garantie:
- Vraag binnen de garantietermijn een RMA-nummer aan bij onze klantenservice.
- Stuur het defecte artikel zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 7 dagen na toekenning van het RMA-nummer naar ons op.
- Verpak het garantieartikel optimaal als u het verstuurt.
- Stuur minimaal 2 proefafdrukken mee, waarop onze retourafdeling mede de klacht kan beoordelen.
- Voeg een kopie van het aankoopbewijs toe.
- In de garantiezending dient duidelijk een brief met adresgegevens en telefoonnummer alsmede de omschrijving van het probleem en het RMA-nummer vermeld te staan.
- De retourzending dient voldoende gefrankeerd naar ons worden toegestuurd.
- De gebruiker en / of koper draagt het risico voor de retourzending, wij adviseren daarom om het pakket aangetekend te verzenden en het verzendbewijs te bewaren, zodat u een eventuele vermissing kunt claimen bij uw vervoerder.